It's cold not warm!!

Idag var det au pair möte och skridskor som stod på schemat och som vanligt är det något man ser framemot oerhört mycket.. Visste att det skulle vara två andra grupper där samtidigt så man kände ju sig lite borta när man gick fram till en grupp och inte hade en aning om det var rätt eller inte. Känner ingen i min grupp direkt eftersom att de jag umgås med tillhör andra organisationer och sen var det ju bara mitt andra möte så man ska väl inte förvänta sig så mycket kanske. Sen blev ju inte saken lättare när man inte ens känner igen sin egen Lcc men det visade sig sen att hon hade klippt sig och de andra inte heller kände igen henne så var i alla fall inte ensam där.
 
I alla fall så var ju tanken att vi skulle åka skridskor men det var ingen som ville så efter att ha stått där i kylan (JAAAAA det är kallt här i Kalifornien!!!!!!!) och skakat ett tag så gick jag och nio andra tjejer till en restaurang istället och det var verkligen så mycket bättre!
 
För övrigt är det som sagt väldigt kallt här på morgonen, hade till och med is på rutan en dag. Så till alla er där hemma som undrar hur varma Cali är, det är INTE varmt! I alla fall inte i denna delen av staten. Visst, vi har ju ingen snö direkt men det är vinterjacka och varma kläder som gäller (utom för D som vägrar ha långbyxor och går till skolan i shorts varje dag). Fick mössa, vantar och halsduk i julklapp så det är väl bevis nog att det inte är så varmt. Är liiiiiite avundsjuk på mina fina vänner som är på Hawaii just nu, men bara lite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0