Wonderful vacation

Nu är familjen hemma igen och jag är tillbaka i vardagen. Det var inte lätt att stå där på flygplatsen, säga hejdå och inte riktigt veta när vi ses igen. Semestern var helt fantastisk, vi fick uppleva massa saker och hade riktigt roligt.

Vi spenderade första helgen här och passade på att åka in till Boston och omkring i området här. Vi började vår semestertripp på måndagen med att ta bussen till New York. Efter fyra timmar var vi äntligen framme och då skulle vi bara klura ut vilken tunnelbana vi skulle ta och vart vi skulle. Amerikanare är oftast väldigt hjälpsamma så vi en vänlig person visade oss vart vi skulle och efter lite om och men, några felåkningar och annat så kom vi äntligen fram till hotellet vi skulle bo på. Vi hann med massa under våra fyra dagar i New York. Vi åkte några olika guidade bussturer och då fick vi se massa. Vi åkte över till Staten Island så vi fick se frihetsgudinnan, gick till ground zero, åkte upp Rockafeller center så vi såg ut över hela NY, gick runt i Central Park, gick runt på Times Square, gick över Brooklyn bridge, tittade på bio, shoppade och massa mer.

På fredag morgon var det dags att åka lite buss igen och denna gången var destinationen Washington DC. Där var det otroligt varmt, gick knappt inte att andas vissa dagar för det var så varmt och fuktigt. Även där valde vi att åka guidade bussturer då man får se så mycket mer. Vi såg bland annat vita huset, the capitol, washington monument, Abraham Lincoln memorial. Även där fanns det mycket att se och göra.

På måndagen åkte vi ut till flygplatsen för att hämta bilen vi hyrt och då började även våran lilla roadtripp. Vi åkte iväg med Niagarafallen som destination. Vi stannade i en mysig liten skidby på vägen dit för att spendera natten innan vi åkte vidare. Väl uppe vid fallen åkte vi båt, gick ut på utsiktsgrejen och jag fick uppleva fallen från andra sidan denna gången. Sen fortsatte vi vår resa tillbaka mot Bostonhållet och denna gång Cape Cod. Där lyckades vi hitta ett ställe att bo på som låg precis vid havet, inte helt fel! Vi åkte ut med båt för att titta på valar och vi såg massa. Sen spenderade vi sista dagen med att ligga på stranden och gå runt inne i en liten stad. Dock hade vi inte bästa vädret där så det var lite synd. På lördags morgonen påbörjade vi resan hemåt igen. Vi stannade till på mallet för att göra lite sista shopping innan de andra skulle åka hem till Sverige igen och sen åkte vi hem, packade om alla resväskorna och umgicks.

Vaknade på söndagsmorgon och hade ont i magen, ville inte alls säga hejdå till de andra. Men vi packade in oss i bilen med alla grejer och åkte till flygplatsen. Där åt vi en sista cheesecake innan det var dags att kramas och gå åt varsitt håll. Det var värre att säga hejdå nu än var det var när jag åkte första gången. Men nu har jag gjort mer än hälften så nu går det fort! Barnen var i alla fall glada att jag var hemma igen så det kändes lite bättre. På kvällen kom Elisabeth och hämtade mig och vi köpte med oss froyo och åkte till stranden. Men för en gångs skull var det aningen kallt så det slutade med att vi satt sju stycken au pairer inne i en bil istället. Men kul hade vi och mina vänner är verkligen toppen! Även då blev jag på lite bättre humör då Elisabeth berättade att hon hade en Coldplay biljett till mig så på söndag är det dags för konsert igen, can't wait!

Nu är jag som sagt tillbaka i vardagen igen och det var lättare än vad jag trodde, mina ungar är verkligen toppen! Men nu har istället stora beslut att fatta och jag har ingen aning om vad jag ska göra..

Lite blandade bilder från vår resa

Only one more day

Sitter just nu i en säng på Ocean View Motel i Cape cod och ska snart packa ihop väskan så att vi kan bege oss hemåt mot Boston igen. Semestern är snart över och imorgon åker familjen hem. Det ska bli skönt att slippa bo i en väska och byta sovplats varje natt men avsked är någonting jag hatar och ännu värre när det nu är min familj jag behöver säga hejdå till. Men det ska ändå bli skönt att komma tillbaka till vardagen, jag saknar mina små trollungar fast jag önskar att familjen kunde stannat lite längre! Nu ska jag bara njuta av tiden jag har kvar tillsammans med dem och hoppas på att vi får lite finare väder idag.

Finally here

Efter lite om och men nere i tunnelbanan lyckades vi ta oss till hotellet så nu sitter vi här på 24 våningen och ser ut över New York. Lite slappande på rummet och sen gå ut och äta är vad som står på schemat idag då alla är trötta och sega.

I fredags runt tretiden hörde jag en bil stanna utanför huset så jag satte på barnen skorna och sprang ut. Hann knappt inte öppna dörren innan jag sprang in i Linnea som stod utanför och väntade så där började kramkalaset. Så efter många kramar och lite tårar tog vi oss in i huset och gick runt så det andra kunde få se hur det ser ut. Kvällen spenderade vi hemma där vi åt pizza tillsammans med de andra och bara slappade. Barnen stortrivdes när de insåg att de fick ännu fler personer att leka med och jag tror att mina kära syskon tyckte att det var lika kul!

I lördags begav vi oss till IHOP för att äta lite Amerikansk frukost och det kan man verkligen säga att det var. Omelett med massa ost och Amerikanska pannkakor blev det för min del och jag måste nog säga att jag föredrar den svenska frukosten! Vi tog sen bilen till Wonderland där vi parkerade och tog tunnelbanan in till Boston där vi spenderade ett par timmar. Vi gick till Boston Common, Newbury street, Prudential Center, Harvard, hamnen och massa annat. Sen begav vi oss till mallet för lite glass och shopping innan vi kände oss färdiga för dagen och åkte hem.

Igår åkte vi runt i området där jag bor och tittade på hus, havet och massa annat innan vi handlade lite inför kvällen, köpte cheesecake från The cheesecake factory och sen åkte till stranden och slappade i solen ett tag. Kvällen avslutades med grillning och brownies tillsammans med familjen här, en riktig toppenkväll!

Dagen har som sagt spenderats på en buss från Boston till NY och sen i tunnelbanan här, den är inte att leka med kan jag säga! Nu ska jag bara njuta av familjens sällskap och älskade NY!

Happy 4th of July

4th of July idag och det har firats med tårta och fyrverkerier! Igår när Madde och Jag kom hem från jobbet traskade vi ner till havet i väntan på att fyrverkerierna skulle börja. Vi lyckades hitta perfekta platsen så vi satte oss på en filt, hade en liten picknick med nybakta kakor och annat gott, lekte, busade och väntade i nästan två timmar innan det började. Myggspray hade vi gott om så vi lyckades faktiskt att komma undan ifrån dem men värre var det med alla skalbaggar som kom flygandes överallt, så äckligt! Men tillslut började då fyrverkerierna som vi väntat på och det var en hel del som sköts upp och det var massor av folk som var och tittade. En toppenkväll med familjen!

Idag var jag ledig eftersom att det är 4th of July så passade på att ta en lång sovmorgon när jag ändå hade chansen för sen var det dags att gå upp och städa rummet. Tog en liten paus för att åka och äta lunch på Panera tillsammans med Caroline så spenderade några timmar där innan jag åkte hem och fortsatte med min städning. Kvällen spenderades med familjen då vi åt grillat och sen tårta för att fira 4th of July lite.

Nu är det dags att sova för imorgon väntar en ny arbetsdag och det innebär också att det bara är en dag kvar tills familjen kommer hit, kan inte fatta det!

Six flags

Precis hemkommen från en heldag på six flags! Dagen blev väl inte riktigt som väntat men ändå helt okej. Morgonen började väl inte riktigt på bästa sätt då det hände lite mindre roliga saker hemma innan jag åkte iväg, sen fastnade jag i trafiken och kom sent till tunnelbanan där Amanda skulle hämta upp mig.. Men det gick bra ändå och vi upptäckte att resan var en halvtimme kortare än vad vi trodde så det var ju positivt i alla fall.

Väl framme på six flags så höll vi på att dö av värmen. Strålande sol och runt 30-35 grader varmt. Skönt för en dag på stranden kanske men aningen för varmt när man är på en nöjespark! Sen gjorde vi misstaget att åka en bergochdalbana som snurrade skapligt bra nästan det första vi gjorde så naturligtvis blev jag illamående och mådde skit resten av dagen. Efter ett tag började det regna lite och det hann inte komma många droppar innan dom hade hunnit stänga allting i stort sett. Så där satt Amanda och jag på varsin stol under ett tak i en och en halv timme i väntan på att regn, åska och dunder skulle sluta så det kunde öppna allting igen. Vi begav oss då bort till den största bergochdalbanan jag någonsin sett, Bizarro. Den var nog det bästa på hela dagen men det kändes mindre bra när vi först åkte upp för en otroligt brant backe för att sedan åka ner för en ännu brantare nedförsbacke, det kändes som att det var 90 graders lutning och att vi åkte rakt ner!

Vi avslutade dagen med en ben och jerrys innan vi hoppade in i bilen för att ta oss hemåt igen. Grymt trött sa jag hejdå till Amanda och begav mig till tunnelbanan för att spendera en timme där innan jag kom fram till wonderland där bilen väntade på att få åka hem igen. Nu kan jag knappt inte hålla ögonen öppna längre och imorgon är det dags för en lång arbetsdag igen så bäst att sova!

Bara fem dagar kvar tills jag får krama om fina familjen igen, lycka!

Bizarro och den hemska nedförsbacken