Plaster fun time

Tog med mig barnen till plaster fun time idag för att hitta på något extra kul nu när det är sista sommarlovsveckan innan skolan börjar igen. Barnen uppskattade det och tyckte det var väldigt roligt att få måla sina små gipsfigurer. Självklart valde Stellan en dinosaurie, ingen big surprise där inte men det var inte Elsas heller så hon valde att måla kattungar. 
Nästa vecka är det tillbaka till rutinerna som gäller och nu börjar även lillkillen skolan eller ja dagis då, något han ser framemot väldigt mycket. Han älskar att leka med andra barn så jag tror att det kommer gå toppen att lämna honom där, jag hoppas det i alla fall. Men när man tar med sig sin nya skolväska när vi går ut på promenad så tror jag att man längtar efter att få börja skolan ganska mycket.
 
Dagen började väldigt bra, gick som vanligt upp för att väcka barnen och Stellan vaknade med ett stort leende på läpparna och slängde sig direkt över mig och gav mig världens kram. Min söta lilla busunge! Sen spenderades största delen av dagen på Stellans rum där vi byggde olika legofigurer, helst skulle det byggas flygplan och båtar  så det fick det bli.
 
Vet inte riktigt vad kvällen bjuder på mer än att jag ska skicka iväg några mail som ska få igång mina planer om framtiden ytterligare och sen lite pluggande. Ser dock fram emot morgondagen då jag som vanligt ska träffa tjejerna och förhoppningsvis en del nya människor som också bor i området, ska bli kul att träffa lite mer folk här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0