Great but weird NY weekend!

Helgen i New York var toppen, även om saker och ting kanske inte riktigt gick som de borde. Det började ju som sagt med att min vän försov sig vilket ledde till att vi fick ta en senare buss och även missade bussen som vi skulle ha tagit till NY. Det enda positiva här är att man tack och lov kan ta en senare buss även om man har bokat för en viss tid. Vi kom i alla fall fram till south station och jag gick fram till bolaget vi skulle åka med för att få biljetterna. De tittade på mig som och jag vore dum i huvudet och inte fattade att jag missat min buss, vilket jag redan sagt att jag gjort och ville därför med en senare buss. Efter några suckar och blickar fick jag tillslut mina biljetter och jag kan garantera att det var mig de pratade om när de började snacka kinesiska med varandra blandat med ytterligare suckar och lite skratt.
 
När vi tillslut kom fram till NY efter cirka fem timmar (visst måste man bara älska allt vägarbete och annan skit?) så åkte vi till vårt hostel för att lämna väskorna. Det var första och sista gången jag bor på det stället kan jag lova! Killen i receptionen var otroligt långsam och seg, tror även att han var hög, och sen när vi gick in på vårt rum trodde jag att jag skulle dö. Hela rummet stank av urin, så fruktansvärt äckligt så det var bara att plocka fram parfymflaskan och spruta ner hela rummet. Vi lämnade så fort vi kunde och åkte sen in till Union square för att äta lite lunch. Sen gick vi vidare till en trädgård som dom har byggt på gamla järnvägsspår som går över gatorna, väldigt fint där! Kvällen spenderade vi på times square som alltid är lika underbart att gå runt på!
 
När vi kom tillbaka till hostelet igen så började saker och ting gå snett igen. Det började med att vi inte kunde komma in för det var väldigt krångligt att låsa upp ytterdörren och även den gången satt det en otroligt seg människa i receptionen. När vi sen ville komma ut ur vårt rum för att göra oss i ordning så kunde vi inte öppna dörren, även om låset inte var låst så där står vi mitt i natten tre tjejer inlåsta på ett rum på ett skumt hostel. Tillslut kommer kvinnan i receptionen och öppnar åt oss men hon säger ingenting utan tittar bara på oss som om vi vore dumma i huvudet och sen går hon. Så vi fick istället gå tillbaka till henne för att säga att dörren inte fungerade som den skulle så vi fick istället använda en annan dörr som gick in till receptionen istället men när vi på morgonen vaknar och ska gå ut så är denna dörren också blockerad så då står vi där med två låsta dörrar och har ingen aning om hur vi ska ta oss ut. Tillslut kom det dock en kille och öppnade åt oss så vi tog våra saker och stack så fort vi kunde.
 
Tanken var att vi skulle ha gått på en musikal under söndagen men då vi inte hade tillräckligt med tid så bestämde vi oss för att gå på Madame Tussauds vilket också var kul. Vi gick runt lite på Times square innan det var dags att bege sig till Chinatown för att ta bussen hem igen.
Det var en bra helg även om mycket kunde varit bättre, ser redan fram emot nästa resa till storstaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0