another goodbye

Veckan blev väl inte riktigt som planerat..
I tisdags blev jag upplockad av min fina vän Elisabeth som skulle ha sin goodbye-dinner så vi begav oss till Olive garden där vi spenderade hela kvällen. När vi väl var hemma blev det många kramar och lite tårar innan jag gick in till mig och hon åkte vidare. Man träffar verkligen underbara människor här och det är verkligen inte kul att man måste säga hejdå sen.
Så nu är det jag som är "the old one", vilket innebär att alla jag umgås med är nyare au pairer än vad jag är. Förut har jag alltid varit den nya men nu är det slut på det!
 
Igår när jag kom upp och skulle börja jobba fick jag veta att E hade åkt på magsjukan och det dröjde inte länge innan Stellan också hade fått det så vi spenderade största delen i sängen tittandes på tv. Tvättade händerna konstant och använde väldigt mycket handsprit hela dagen men det hjälpte tyvärr inte så runt halv sex låg jag i sängen och mådde skit. Det har inte blivit alls mycket sömn inatt så seg och illamående som jag var gick jag upp imorse för att ta mig igenom ytterligare en dag men fick då veta att övriga i familjen också åkte på det så nu ligger vi här allihop. Ska spendera min dag i sängen i alla fall, det är en sak som är säker så godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0