The small things matters

Man kanske inte inser det, men man blir gladare av små, oftast oväntade och enkla saker än vad man tror att man ska bli. Det kan vara så enkelt som ett litet tack när man har hjälpt någon och genast blir allt lite enklare och man känner sig glad och nöjd för att man har hjälpt till.

Idag fick jag en sån där oväntad händelse som gjorde mig glad och lycklig. Jag spenderade dagen på dagis och när jag gick till dörren för att möta ett av barnen på morgonen så fick jag en liten sten av honom med ordet kram på. Det fick mig att inse att min tid där uppskattas, vilket gör mig så glad! Jag har också fått höra av föräldrar att de tycker det är synd att jag ska åka och att jag inte kommer vara kvar där så länge till och även det får mig att bli glad för då vet jag att barnen tycker om mig lika mycket som jag tycker om dem! Jag kommer verkligen att sakna alla barnen när jag åker sen. Men jag kommer nog få en fantastisk tid med två andra små busungar istället!


Min fina sten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0