The fall

Klockan är bara 10.09 men det har varit en händelserik morgon!

Satte alarmet på 07.30 för att komma upp i tid till min hälsoundersökning, som är ett måste för att få åka. När jag kom till vårdcentralen fick jag först träffa en läkare som kollade lite olika saker och sa att min hälsa var excellent.

Efter besöket hos läkaren fick jag gå vidare till en sköterska för att vaccineras och göra ett test och det var här det började hända grejer. Efter första sprutan kände jag mig lite konstig, yr och lite illamående men jag tänkte inte mer på det eftersom att jag aldrig har haft problem med att ta sprutor. Vidare till nästa spruta och jag kände mig fortfarande lite konstig men tänkte att det snart skulle försvinna. När vi kom till den tredje sprutan, den värsta, så blundade jag lite då jag kände mig yr. Helt plötsligt känns det som att jag ligger och sover hemma i min säng och drömmer en dröm. Jag öppnar ögonen när jag hör någon som säger hallå, hallå några gånger. Till min förvåning är jag inte alls hemma utan ligger på en brits i ett rum på vårdcentralen där en sköterska håller upp mina ben medan den andra lägger lite blött papper på min panna. Jag hade alltså lyckats svimma!
Tydligen var detta ganska vanligt, sköterskan berättade att det hade hänt henne två gånger också, fast hos tandläkaren. Den andra sköterskan sa också att det var vanligt, fast oftast händer det för killar. haha!

Efter en jobbig och aningen vinglig cykeltur hem igen så tar jag ledigt för dagen, känner att jag inte är riktigt fit for fight för ett jobbpass just nu. Så jag kryper ner i sängen för att sova några timmar och hoppas på att må bättre när jag vaknar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0