Silver Bay

Helgen gick som vanligt alldeles för fort, speciellt med tanke på att jag denna veckan inte fick någon riktigt helg. Spenderade 6 timmar i bilen i fredags då det var dags att bege sig till Silver Bay för att plugga klart mina credits för detta året. Vi var bland de första att komma dit så vi började med att göra varsin namnskylt innan vi begav oss till rummen som inte var så mycket att hurra för. Får väl i alla fall glädja mig med att det var betydligt bättre än plastsängarna vi sov i på au pair skolan. Snäll som jag är gav jag givetvis bort den största sängen och tog den pyttelilla.. Under kvällen droppade det in fler och fler människor och vi hade lite genomgång om helgen. Det var för det mesta det vanliga att man ska passa tider, ingen alkohol eller cigaretter inomhus, inte förstöra någonting osv.. Känns som att man har hört allt det där ett antal gånger nu.
 
Efter det satt Lajla och jag kvar och pratade med några av de andra tjejerna, bland annat två svenska tjejer. När det sen var dags att sova låg vi som vanligt uppe och pratade alldeles för länge. Helt plötsligt känner jag att någonting stort landar på mitt huvud så givetvis börjar jag skrika vilket inte är så bra med tanke på att väggarna var papperstunna. Lajla försöker prata bort det och sa att det förmodligen bara var ett hårstrå eller något men jag kan som vanligt inte låta det vara utan känner hur hela jag ryser så vi tänder lampan och mycket riktigt, där på min huvudkudde sitter ett stort och äckligt kryp. Har ingen aning och vad för slags kryp det var mer än att det var äckligt. Så vi bär ut min kudde i hallen där Lajla skakar av det så det ramlar ner på govlet medan jag står intryckt i hörnet och tittar på. När L är på väg att stänga dörren igen ser jag hur det börjar röra sig mot vårt rum igen, inte en chans att jag går och lägger mig igen när jag vet att den där saken kan komma in! Så ut med en sko i högsta hugg börjar jag slå på golvet med ögonen stängda innan jag går in ingen för att försöka få lite sömn.
 
Lördag morgon var det upp tidigt som gällde för klockan 9 var det dags för lektion nummer ett, Amerikanska högtider. Vi pratade lite om olika slags högtider som finns här, vad många länder har gemensamt och vad vi har som inte USA har. Vi svenskar nämnde självklart midsommar och valborg. Kan väl dock inte påstå att jag lärde mig speciellt mycket nytt, vår lärare var lika gammal som mig så han hade väl inte världens koll heller om man säger så.. Lektion nummer två bestod av en fotokurs som var aningen seg ibland men det var bra tips man fick.
Efter en mindre god lunch hade vi dagens längsta lektion som var Manage your life, time and money. Den var intressant och rolig, speciellt när vår lärare skulle visa hur det går till när vi tjejer köper skor. Kan väl påstå att han inte riktigt vet hur det går till. Vi fick även avsluta med lite monopol och självklart vann min grupp.
 
Vi hade även fått höra att en storm kanske skulle komma och det gjorde den verkligen. Vi satt ute och tittade på molnen som rörde sig i takt med autobahn ungefär och sen bara slog det till. Himlen blev helkonstig och vi kunde se regnet innan det kom ner till oss så vi sprang in. Några stackare var dock för långt bort så det såg ut som att de hade duschat med kläderna på ungefär och självklart försvann strömmen lika fort men det var väl ganska väntat med tanke på att vi befann oss mitt ute i skogen. Efter lite freetime och en nap begav vi oss till ett av de få husen som hade en generator så där hade vi i alla fall ström. Lektionerna blev lite omkastade då några blev inställda så alla fick ha creative story telling istället och jag kan väl inte påstå att jag hade några höga förväntningar direkt men vilken kväll det blev, vi skrattade non stop hela kvällen kan jag lova.
Vi fick börja med att skriva ner 7 personer, 7 platser, 7 hinder och till sist 7 slut. Sen valde lärarna ut en av varje sort och vi skulle göra en historia och spela upp den. Vår handlade om en förre detta modell som nu är alkoholist som släppte ut en gorilla, som kidnappade ett barn. Sen räddade hon barnet, var med på Ellen Degeneres och blev känd igen. Ingen aning om hur vi fick ihop allt men kul var det.
Sen fick några i gruppen olika lappar med namn på och när namnet lästes upp skulle man gå upp på scenen och vara med i ett drama. Jag var en fågel och jag kan säga att det inte är speciellt lätt att springa runt och låta som en fågel allt vad man kan samtidigt som man skrattar!
 
När vi var färdiga med alla våra saker bjöd lärarna på en show och första delen var ett orakel. Vi fick ställa frågorna och lärarna fick säga ett ord var och sen skulle det bilda en mening och ett svar. Det gick väl lite sådär med tanke på att det första blev: "What will we have to breakfast tomorrow?" "Kinky food and sex"...
Sen var det dags för lite blind dates och killarna bestod av Batman, en gay dinosaur och tomten. Har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde då!
Efter det gick vi tillbaka till rummen och då hade vi givetvis en jäst på rummet. Trodde att jag skulle dö när jag såg en enormt stor svart grej krypa omkring. Lajla trodde att det var en kackerlacka vilket inte gjorde saken bättre. Efter lite om och men använde vi oss av teamwork då L slängde en handduk över den så att den inte kunde hoppa iväg, för hoppa gjorde den verkligen, medan jag återigen stod där med skon i högsta hugg och skrek samtidigt som jag slog i golvet. Men till slut kunde vi äntligen gå och lägga oss och det behövdes verkligen då jag hade världens dunder huvudvärk men självklart får vi inte sova. Givetvis får idioterna utanför för sig att de ska få igång en gammal generator och det låter som att de ska riva hela huset ungefär. Efter att ha stått ut med oljudet i en timme slutar det och vi kunde äntligen somna.
 
Söndagen var en kort dag ute i Silver Bay så den gick ganska fort. Vi började med en musik klass och avslutade med en Amerikansk slang och kommunikationsklass. Fick veta att de för nått år sen sa till alla svenska au pairer att de inte fick bada i sjön där, kanske ska tillägga att det var mitt i vintern och is på sjön.. Så det är vad Amerikanare tror att vi gör i Sverige. De tror även att vi är läskigt långa och att alla är blonda. Det nämndes även något om isbjörnar i trädgårdarna men tror inte att jag ska gå in mer på det..
Sen började vi vår långa resa hem men som vanligt sov jag mestadels av vägen så det gick ganska fort och när jag väl kom hem var det dags att sova igen så har ingen aning om vart söndagen tog vägen.
 
Nu är det måndag, arbetsdagen är över och nu ska jag gå ut och träffa tjejerna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0