Another weekend

Var världens gladaste när vi kom ut från House of blues igår. The all-american rejects var lika fantastiska som förra gången och boys like girls var grymt bra också, så kul att de är tillbaka igen! Vi hade inte plats nere på golvet, där jag vanligvis brukar stå och trängas när jag är på konsert, utan vi stod uppe på balkongen ovanför istället. Man såg så mycket bättre där, även om det var lite längre ifrån, och man slapp allt knuffandes. The ready set började kvällen och även dom var bra, även om det tog ett tag innan jag fattade vilka de var då de hade fel namn bakom sig när de sjöng. Aningen förvirrande om man säger så.
När det var slut stannade vi en stund på unos för att få lite mat i magen innan det var dags att skynda sig ner till tunnelbanan för att ta sista tåget hem. Den här gången gick jag inte själv i alla fall utan lyckades lura med mig fyra andra tjejer som aldrig hört banden innan, inte illa.
 
Förmiddagen spenderade jag framför datorn och skypade med finaste familjen där hemma. Känns fortfarande konstigt att de är så himla långt bort även om jag har varit här i nio månader nu.
När klockan var halv tre blev jag upplockad av Justine och vi begav oss iväg för att gå på denna månadens au pair möte som denna gång bestod av äppelplockning. Eftersom att jag knappt inte har sett någon skog här alls under min tid så undrade jag vart sjutton dom kunde ha det någonstans och det visade sig att om man bara fortsatte att köra förbi vårt stora köpcentrum i ungefär 10 minuter så var man helt plötsligt mitt ute på landet, något jag verkligen inte förväntat mig. Och när vi väl är där så blir jag ännu mer förvånad, parkeringen var gigantiskt och fullpackad!! Det var en lång kö för att kunna betala och sen börja plocka, visst har jag hört om det här förut men jag trodde verkligen inte att det skulle vara en så stor grej att plocka äpplen.
Justine och jag åt nog lika många äpplen som vi plockade och vi hann även med att klättra lite i träden. Vi hade verkligen prickat in rätt dag då solen sken och det var varmt ute. Vi avslutade mötet med lite nybakta donuts från den lilla butiken de hade där ute innan vi åkte hem igen för att avsluta dagen på panera.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0