Happy thanksgiving!

Nu har jag firat min allra första Thanksgiving och självklart var den stora kalkonen med. Förberedelserna började på morgonen då kalkonen gjordes i ordning för att sen spendera 4 timmar där. Jag och barnen började morgonen med att städa deras rum vilket inte var så jättekul då D igår bestämde sig för att hälla ut varenda liten lego bit han äger över hela golvet och det är ingen liten samling han har. Sen blir det ju inte direkt bättre när han även bestämde sig för att byta bur till sin hamster. Lego + hamster mat + pappersgrejer man lägger i buren + en lös hamster som springer omkring = kaos!! Men efter lite om och men så såg man äntligen golvet igen! Efter städningen hann jag med att ta en liten nap vilket verkligen behövdes då alarmet ringde klockan 2.00 så att jag skulle kunna ta emot ett viktigt samtal från Sverige. 2.30 ringde det och sen var det inte speciellt lätt att somna om igen, tidskillnaden är jag inget stort fan av!
 
Klockan 11 kom gästerna som bestod av släktingar till familjen. Bordet med mat blev genast mycket större och det var en intressant blandning som stod där. Självklart kalkon men sen fanns det också stuffing som är nån slags brödfyllning som man stoppar i kalkonen eller har jämte, potatismos, gravy som är nån slags sås, nån rätt med sötpotatis, nötter och marshmallows (väldigt konstig blandning men ändå helt okej) och sen en massa andra saker. Det var kul att få testa på alla nya grejer och kalkonen var supergod!
 
Alla bidrog med lite var och jag lyckades smyga med en svensk äpplepaj i menyn. Det blev en riktig hit, alla verkade tycka om den och jag får nog säga att jag föredrar hellre den än pumpapajen vi hade. Här använder de verkligen pumpa till allt och jag kan väl säga att det inte är någon favorit direkt..
 
Imorgon blir det ikea med familjen så jag tänkte att jag skulle passa på att köpa lite svenska julsaker som glögg och annat bra. Givetvis får vi inte glömma julmusten, vad vore en jul utan must!?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0