Golden Gate

Helg igen och imorgon har jag varit här i två veckor, fattar inte vart tiden tar vägen.
Igår lurade jag med familjen till Ikea för att få lite svensk stämning. Fick med mig julmust och glögg hem så nu är julen räddad. Fick familjen att köpa janssons också, toppen! Så det kommer bli en amerikansk/svensk jul i år. Kommer dock inte bli något riktigt julfirande den 24 tror jag inte utan får vänta en dag till istället. Ska i alla fall titta på kalle den 24 den saken är säker! Här måste vi fortsätta med traditionerna ju.
Efter att vi varit på Ikea tog min värdmamma med mig till en annan butik som har saker från hela världen så där lyckades jag hitta svenskt godis, sååå mycket bättre än det man hittar här kan jag lova.
 
Idag började jag jobba tidigt som vanligt, alltid lika kul när klockan ringer på morgonen. Förmiddagen var lugn, byggde lego med D ett tag. Vi bygger ett stort spökhus med massa skelett och ormar, det ni!
Sen blev jag upplockad av två svenska tjejer och en norsk och vi begav oss in till San Francisco. Åkte över Golden gate för första gången. Älskar verkligen området här, så otroligt vackert med alla berg och kullar överallt och vattnet. Världens finaste utsikt är vad det är.
Vi åkte in till SF och tog en promenad på stranden i det fina vädret. Jag är så tacksam för att vi inte har likadana vägar i Sverige som det finns här i sf. Upp och ner, upp och ner, upp och ner i världens brantaste backar. Hej åksjuka och illamående! Nej tack, jag föredrar våra små skogsvägar där hemma.
När vi var tillbaka igen så åkte vi till ett litet område med en liten gunga. Utan tvekan mitt nya favoritställe, utsikten var fantastisk och i bakgrunden kan man se Golden gate.
 
Nu blir det lite planering inför nästa vecka innan det är dags att träffa tjejerna igen för att gå ut och äta lite, skönt att äntligen träffa lite folk här kan jag lova!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0