100 days and still more to go

100 dagar i staterna och jag trivs hur bra som helst!

Idag ringde klockan 5.45, inte speciellt kul men jag hade lovat tjejerna att skjutsa dem till stationen. Idag är alltså dagen dom ger sig ut på sin resemånad och det innebär också att deras år här är över. Kul för dom men inte lika kul för mig. Som tur är kommer båda två att spendera en sista dag är innan de flyger hem till Australien och Österrike så jag får i alla fall se dom igen! Men just nu sitter de förmodligen på flyget till L.A och jag är inte alls avundsjuk. Som sagt var blev det en väldigt tidig morgon men jag hann sova nån timme till innan det var dags att börja jobba.

Helgen spenderade jag givetvis med Gabi och Tegan, what a surprise. I söndags åkte Tegan och jag in till Boston för att titta på St Patricks day paraden som var där. Tanken var att vi skulle möta Gabi där inne men vi gav upp det ganska snabbt då det var fullpackat med folk överallt. Det var nästan omöjligt att hoppa på tunnelbanan men vi lyckades trycka oss in och ta oss till Broadway där paraden var. Själva paraden var väl sådär, mest säckpipsband, hästar och orkestrar så det var inte så jättekul egentligen. Sen blev det kanske inte bättre av att värmen verkligen kom så vi stektes verkligen, jackorna som vi hade med oss behövdes verkligen inte! Gabi lyckades på något sätt se oss bland allt folk. Förstår inte riktigt hur hon lyckades men jag antar att Tegans orangea jacka stack ut lite bland allt det gröna..
Efter paraden åkte vi tillbaka hem för att gå på au pair möte. Eller rättare sagt hade G & T sitt möte men jag följde med dom så det var fika hemma hos deras lcc som gällde och det var helt okej. Vi avslutade kvällen med att spendera en bra stund på panera där vi åt och satt och pratade om allt och inget. En riktigt bra dag med fina tjejer med andra ord.

Nu ligger lillkillen i min säng och sover lite innan det är dags för oss att gå ut i solen och hämta Elsa från skolan. Kan tillägga att vi de senaste dagarna har haft över 20 grader varmt här och idag är det runt 25-26 eller något sånt. Så värmen kan man inte klaga på just nu, underbart. Inte varje år man har sommarvärme i mars direkt.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0