Midsummer

Denna vecka har bjudit på fantastiskt väder med upp till nästan 35 grader varmt! Dock har det vissa dagar varit så varmt att man inte ens vill gå utanför dörren utan airconditionen vi har inne lockar mer. Har tagit med barnen ut en sväng på morgonen och sen har vi faktiskt försökt att hålla oss inne, lite tråkigt men that's life.
Givetvis började det regna igår. Är jag förvånad? NEJ! Det är ju ändå midsommar vi pratar om så det är klart att det ska regna, det tillhör ju traditionen nu. Efter en sådan fantastisk vecka så trodde jag faktiskt att vädret skulle fortsätta att vara fint men icke. Jobbade som vanligt hela dagen men fick sluta lite tidigare vilket var skönt så när de andra kom hem gick jag ner till mig och gjorde mig i ordning lite grann innan det var dags att hoppa in i bilen och bege sig till Marblehead för lite midsommarfirande. Träffade tre svenska tjejer som är här och hälsar på för tillfället så det blev lite midsommarmat och "jordgubbstårta". En riktigt bra kväll med mycket skratt och härliga tjejer.

Vet inte vad dagen bjuder på för något ännu. Hade tänkt ha en pooldag men vi får väl se om vädret tillåter det eller inte. Förövrigt är det nu 13 dagar kvar tills familjen kommer hit, helt underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0