Wonderful vacation

Nu är familjen hemma igen och jag är tillbaka i vardagen. Det var inte lätt att stå där på flygplatsen, säga hejdå och inte riktigt veta när vi ses igen. Semestern var helt fantastisk, vi fick uppleva massa saker och hade riktigt roligt.
 
Vi spenderade första helgen här och passade på att åka in till Boston och omkring i området här. Vi började vår semestertripp på måndagen med att ta bussen till New York. Efter fyra timmar var vi äntligen framme och då skulle vi bara klura ut vilken tunnelbana vi skulle ta och vart vi skulle. Amerikanare är oftast väldigt hjälpsamma så vi en vänlig person visade oss vart vi skulle och efter lite om och men, några felåkningar och annat så kom vi äntligen fram till hotellet vi skulle bo på. Vi hann med massa under våra fyra dagar i New York. Vi åkte några olika guidade bussturer och då fick vi se massa. Vi åkte över till Staten Island så vi fick se frihetsgudinnan, gick till ground zero, åkte upp Rockafeller center så vi såg ut över hela NY, gick runt i Central Park, gick runt på Times Square, gick över Brooklyn bridge, tittade på bio, shoppade och massa mer.
 
På fredag morgon var det dags att åka lite buss igen och denna gången var destinationen Washington DC. Där var det otroligt varmt, gick knappt inte att andas vissa dagar för det var så varmt och fuktigt. Även där valde vi att åka guidade bussturer då man får se så mycket mer. Vi såg bland annat vita huset, the capitol, washington monument, Abraham Lincoln memorial. Även där fanns det mycket att se och göra.
 
På måndagen åkte vi ut till flygplatsen för att hämta bilen vi hyrt och då började även våran lilla roadtripp. Vi åkte iväg med Niagarafallen som destination. Vi stannade i en mysig liten skidby på vägen dit för att spendera natten innan vi åkte vidare. Väl uppe vid fallen åkte vi båt, gick ut på utsiktsgrejen och jag fick uppleva fallen från andra sidan denna gången. Sen fortsatte vi vår resa tillbaka mot Bostonhållet och denna gång Cape Cod. Där lyckades vi hitta ett ställe att bo på som låg precis vid havet, inte helt fel! Vi åkte ut med båt för att titta på valar och vi såg massa. Sen spenderade vi sista dagen med att ligga på stranden och gå runt inne i en liten stad. Dock hade vi inte bästa vädret där så det var lite synd. På lördags morgonen påbörjade vi resan hemåt igen. Vi stannade till på mallet för att göra lite sista shopping innan de andra skulle åka hem till Sverige igen och sen åkte vi hem, packade om alla resväskorna och umgicks.
 
Vaknade på söndagsmorgon och hade ont i magen, ville inte alls säga hejdå till de andra. Men vi packade in oss i bilen med alla grejer och åkte till flygplatsen. Där åt vi en sista cheesecake innan det var dags att kramas och gå åt varsitt håll. Det var värre att säga hejdå nu än var det var när jag åkte första gången. Men nu har jag gjort mer än hälften så nu går det fort! Barnen var i alla fall glada att jag var hemma igen så det kändes lite bättre. På kvällen kom Elisabeth och hämtade mig och vi köpte med oss froyo och åkte till stranden. Men för en gångs skull var det aningen kallt så det slutade med att vi satt sju stycken au pairer inne i en bil istället. Men kul hade vi och mina vänner är verkligen toppen! Även då blev jag på lite bättre humör då Elisabeth berättade att hon hade en Coldplay biljett till mig så på söndag är det dags för konsert igen, can't wait!
 
Nu är jag som sagt tillbaka i vardagen igen och det var lättare än vad jag trodde, mina ungar är verkligen toppen! Men nu har istället stora beslut att fatta och jag har ingen aning om vad jag ska göra..
 
Lite blandade bilder från vår resa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0