Six flags

Precis hemkommen från en heldag på six flags! Dagen blev väl inte riktigt som väntat men ändå helt okej. Morgonen började väl inte riktigt på bästa sätt då det hände lite mindre roliga saker hemma innan jag åkte iväg, sen fastnade jag i trafiken och kom sent till tunnelbanan där Amanda skulle hämta upp mig.. Men det gick bra ändå och vi upptäckte att resan var en halvtimme kortare än vad vi trodde så det var ju positivt i alla fall.

Väl framme på six flags så höll vi på att dö av värmen. Strålande sol och runt 30-35 grader varmt. Skönt för en dag på stranden kanske men aningen för varmt när man är på en nöjespark! Sen gjorde vi misstaget att åka en bergochdalbana som snurrade skapligt bra nästan det första vi gjorde så naturligtvis blev jag illamående och mådde skit resten av dagen. Efter ett tag började det regna lite och det hann inte komma många droppar innan dom hade hunnit stänga allting i stort sett. Så där satt Amanda och jag på varsin stol under ett tak i en och en halv timme i väntan på att regn, åska och dunder skulle sluta så det kunde öppna allting igen. Vi begav oss då bort till den största bergochdalbanan jag någonsin sett, Bizarro. Den var nog det bästa på hela dagen men det kändes mindre bra när vi först åkte upp för en otroligt brant backe för att sedan åka ner för en ännu brantare nedförsbacke, det kändes som att det var 90 graders lutning och att vi åkte rakt ner!

Vi avslutade dagen med en ben och jerrys innan vi hoppade in i bilen för att ta oss hemåt igen. Grymt trött sa jag hejdå till Amanda och begav mig till tunnelbanan för att spendera en timme där innan jag kom fram till wonderland där bilen väntade på att få åka hem igen. Nu kan jag knappt inte hålla ögonen öppna längre och imorgon är det dags för en lång arbetsdag igen så bäst att sova!

Bara fem dagar kvar tills jag får krama om fina familjen igen, lycka!



Bizarro och den hemska nedförsbacken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0