Finally here

Efter lite om och men nere i tunnelbanan lyckades vi ta oss till hotellet så nu sitter vi här på 24 våningen och ser ut över New York. Lite slappande på rummet och sen gå ut och äta är vad som står på schemat idag då alla är trötta och sega.

I fredags runt tretiden hörde jag en bil stanna utanför huset så jag satte på barnen skorna och sprang ut. Hann knappt inte öppna dörren innan jag sprang in i Linnea som stod utanför och väntade så där började kramkalaset. Så efter många kramar och lite tårar tog vi oss in i huset och gick runt så det andra kunde få se hur det ser ut. Kvällen spenderade vi hemma där vi åt pizza tillsammans med de andra och bara slappade. Barnen stortrivdes när de insåg att de fick ännu fler personer att leka med och jag tror att mina kära syskon tyckte att det var lika kul!

I lördags begav vi oss till IHOP för att äta lite Amerikansk frukost och det kan man verkligen säga att det var. Omelett med massa ost och Amerikanska pannkakor blev det för min del och jag måste nog säga att jag föredrar den svenska frukosten! Vi tog sen bilen till Wonderland där vi parkerade och tog tunnelbanan in till Boston där vi spenderade ett par timmar. Vi gick till Boston Common, Newbury street, Prudential Center, Harvard, hamnen och massa annat. Sen begav vi oss till mallet för lite glass och shopping innan vi kände oss färdiga för dagen och åkte hem.

Igår åkte vi runt i området där jag bor och tittade på hus, havet och massa annat innan vi handlade lite inför kvällen, köpte cheesecake från The cheesecake factory och sen åkte till stranden och slappade i solen ett tag. Kvällen avslutades med grillning och brownies tillsammans med familjen här, en riktig toppenkväll!

Dagen har som sagt spenderats på en buss från Boston till NY och sen i tunnelbanan här, den är inte att leka med kan jag säga! Nu ska jag bara njuta av familjens sällskap och älskade NY!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0