Times square and new years eve

New years eve på Times square är något som alla borde få uppleva någon gång i sitt liv, det var så häftigt!

I fredags tog jag och Victoria våra väskor och begav oss till busshållsplatsen för att börja vår resa. Efter en och en halv timmes väntande i svinkallt väder så kunde vi äntligen hoppa på en buss som skulle ta oss in till wonderland så vi där kunde fortsätta med subway. I wonderland stod Tegan och Gabbi och väntade på oss och trötta och helt inne i våra samtal glömmer vi att hoppa av på rätt ställe så det var bara till att gå ut på nästa station och åka tillbaka en bit. Tanken var sedan att vi skulle ta nio bussen från stationen i Boston men den hann vi naturligtvis inte med så vi fick ta nästa men som tur var gick den en halvtimme senare. När vi väl ska gå på bussen som vi ska spendera följande fyra timmar på så är den proppfull så vi fick snällt dela på oss och gå och sätta oss jämte andra konstiga människor.
Bussen stannade i chinatown där vi virrade runt i ca 40 min innan vi kunde hitta en subway och ta oss till hotellet. Väl framme tänkte vi checka in, vi sex personer som var där, men då visade det sig att vi var tvugna att betala hela summan på en gång och eftersom att det fortfarande fattades sex personer till så fixade vi ihop så att vi i alla fall kunde checka in på två av tre rum. Så vi gick upp på våra rum och där dröjde det inte länge innan telefonen ringde och Victorias svenska kompisar hade kommit. Så efter att ha fixat alla rummen och pratat ihop oss lite så bestämde vi oss för att åka till times square. Vi gick omkring lite där och kollade bland annat på julgranen vid rockefeller center. Då ringde telefonen och det var dags för mig att bege mig till subwayen för att åka och möta upp amanda som också skulle komma. Eftersom att jag har världens sämsta lokalsinne så var det lättare sagt än gjort att hitta till rätt subway. Jag frågade en polis om vägen och naturligtvis visade han helt fel subway så det var bara till att traska vidare och fråga nästa polis och denna gången tänkte jag att jag skulle vara smart och fråga två stycken om vägen så att jag verkligen skulle hitta rätt men då visar dom två helt olika vägar och jag var mer förrvirrad än förut. Efter att ha gått runt i kanske en halvtimme och letat hittar jag till slut vad jag tror är rätt subway och jag frågar till och med ytterligeare en polis om den tar mig till canal street där jag skulle möta amanda och jag får svaret att det är rätt så jag hoppar på. Men när jag har åkt i ca 15 min upptäcker jag att den tar mig åt helt fel håll, så får lite hjälp av en man med att hitta rätt. Så jag hoppade av på nästa stopp där jag skulle byta och kommer då upp i värsta slumområdet som är nästintill tomt på människor, såg bara några skumma människor som står och stirrar på mig så jag skyndar mig att hoppa på nästa subway och till slut hittar jag rätt och kan träffa amanda för första gången på väldigt länge, så kul!

Nyårsafton började med lite shopping och sen åkte vi tillbaka till hotellet och gjorde oss iordning och sen begav vi oss ut igen och åkte mot times square. Där försökte vi hitta en restaurang som kunde ta emot 12 personer och det tog ett bra tag innan vi hittade en mexicansk restaurang. Där tänkte vi att vi kör på ett säkert kort och tar tacos men det var bland det äckligaste jag smakat! Sen satt vi på donken ett bra tag och väntade. Klockan 22 gick vi ut igen och letade efter ett ställe att stå på men det var så sjukt mycket folk överallt och nästan alla gator var avstängda så det var nästintill omöjligt att ta sig fram! Men vi hade sån tur att poliserna öppnade ett område till oss så där stod vi med folk som köat sen kl 15, så vi kunde se the ball drop jättetydligt! Vi var tillbaka på hotellet runt två, halv tre igen och somnade ganska snabbt.
Söndagen var ganska lugn men lite shopping och hejdån till Victoria och de svenska tjejerna som ska åka ut och resa innan de åker hem till sverige igen, kommer bli tomt utan v här nu. Sen åkte vi andra hem och äventyret var slut för denna gång. Men det är verkligen inte sista gången jag är i New york, jag vill tillbaka snart igen!

Här kommer ett liten del av alla bilder som togs under helgen!

    


  
  
 

  
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0