the girl with the dragon tattoo

Lördag, vilket i vanliga fall innebär lång sovmorgon och slappdag back in sweden men inte här inte. Eller okej, sovmorgon blev det i alla fall men runt ettiden åkte vi till mallet och precis innan vi skulle åka fick jag ett sms från tegan som undrade om vi kommit tillbaka därifrån än så det slutade med att vi plockade upp henne med så hon kunde följa med istället. Det bara en snabbsväng på mallet eftersom att ungarna var med och sen gick vi till bokaffären där vi fikade och läste. T och jag blev avsläppta vid huset där vi satt och pratade en stund innan vi åkte till bion för att se the girl with the dragon tattoo, äntligen! Den var bra, klart sevärd men den svenska är bättre enligt mig. Gillade inte riktigt hur de hade gjort lisbet salander men det var kul att den var inspelad i sverige och att det var så mycket svenska grejer med, något som t frågade mig om hela tiden. vad olika saker betydde och hur man uttalade dom, hörde även andra som viskade om detta så det var skönt att man kunde förstå allting!

Nu är det snart dags för sängen, imorgon väntar skype och första au pair mötet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0