some friends and a crazy old man

Idag kom Madde och Jag hem tidigare för att jag skulle kunna åka iväg in till boston men det slutade med att jag inte kom iväg förens kvart över sex ialla fall. Så först blev det buss från swampscott till wonderland och sen t till governement center där jag möttes av juuli och elias. Det var kul att se dem igen och höra om hur dom har det i sina familjer nu. Vi gick och åt lite chines och gick runt och pratade en stund innan jag och juuli åkte tillbaka hem till mig. Tanken var att vi skulle gått på bio men tiden gick som vanligt alldeles för snabbt så vi hann tyvärr inte med det. Vi fick vänta lite mer än en halvtimme ute i kylan på att bussen skulle komma och naturligtvis fick vi världens suraste busschaufför, kul att fråga om vägen då.. Var inte riktigt säker på vad bussen skulle stanna eller vilket stopp som var närmast mitt hus så därför frågade jag honom och det slutade med att han idiotförklarade både mig och juuli..

Kan också säga att jag inte vill åka tåg ensam här igen! När jag satt på tåget steg en man på stationen efter mig och satte sig ett säte ifrån mig och helt plötsligt börjar han snacka en massa. Efter ett tag sätter han sig på sätet jämta mig och börjar prata om att han en gång kände en svensk tjej som var den bästa, snällaste och sötaste människan han visste och att hon kom tillbaka och hälsade på honom här. Han berättade också vad han jobbade med och att han är en snäll människa som älskar att hjälpa andra. Sen börjar han fråga mig en massa frågor, tex vart jag bor men jag svarade att jag inte visste namnet på stället jag bor på. Sen helt random plockar han fram massa visitkort, alla korten tillhörde olika människor, så ger han ett till mig och när jag kollar på det så ser jag att han skrivit sitt nr och namn på det. Sen går han av tåget och ber mig att ringa honom, men jovisst äcklig gubbe i övre 50års åldern! Det satt ett par mitt emot mig och tjejen frågade om jag var okej medan killen sa att han blev riktigt rädd ett tag. Skönt att man inte var ensam och att gubben inte hoppade av på samma station som jag.. Men det var en kul kväll, trots sura busschaufförer och galna människor!


jag och juuli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0