peanut butter jelly time!

Att en liten macka kan göra barn så glada. Pratar förstås om den amerikanska mackan peanut butter jelly, otroligt god enligt amerikanare men inte alltför god enligt mig. Det är alltså en macka med jordnötssmör och sylt på, eller det är snarare gelé än sylt. Ungarna älskar det och blir överlyckliga dom gångerna dom får det till frukost. Jag tycker snarare att det är en lite udda kombination, inget jag skulle äta om jag fick välja men vad gör man inte för att ungarna ska bli glada.. En annan populär sak här är mac and cheese, det går alltid hem det med!

Idag blev lillkillen värre, han har bara gråtit och inte alls mått bra idag. Så vi spenderade dagen i soffan men en bok, lite leksaker och lite tv, självklart kollade vi på dora som är favoritprogramet här i huset. På kvällen hade han jätteont i örat så Madde och Jag åkte till doktorn med honom medan jag stannade hemma med elsa. Så medan elsa slog mig i wii tennis fick de andra reda på att Stellan har öroninflamation så nu var det bara medicin som gällde. Jag hoppas att det kommer gå över snart för även om han är jättemysig när han är sjuk och bara vill pussas och kramas hela tiden så är det mycket lättare att ta hand om honom när han är frisk. Sen blir det inte lättare när jag själv har åkt på en ordentlig förkylning och feber, så låt oss bli friska nu tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0