live love laugh

Om ett skratt förlänger livet så fick jag nog ett par extra år idag, herregud säger jag bara. Det började med att vår söta lilla hund ludde hittade en tennisboll som han blev väldigt glad och exalterad över vilket resulterade i att Stellis ville ha bollen ännu mer. Så ludde springer runt, runt och runt i huset med bollen i munnen samtidigt som Stellan springer efter och skriker "come back here!" Så när S äntligen får tag i bollen blir han överlycklig tills han inser att ludde försöker ta tillbaka bollen så nu är det istället Stellis som springer runt, runt och runt med hunden efter sig och försöker förtvivlat få hunden att sluta. Såhär höll det på ett bra tag innan båda två la sig ner på golvet helt utmattade medan jag ligger jämte och håller på att dö av skratt.

Igår lyckades jag ju som sagt låsa ute mig och barnen så vi hade snöbollskrig medan vi väntade på Madde och Jag men det är bara ett minne blott nu. När jag kollade ut imorse var det strålande solsken och snön var borta helt och hållet, syntes inte ett spår av att det dagen innan funnits massa snö. Så jag är glad för tilfället, barnen är väl inte lika glada då jag lovade att vi skulle ha ytterligare ett snöbollskrig. Men det dröjer förmodligen inte speciellt länge innan snön kommer tillbaka igen. Tur att vi snart åker på semester till soliga florida. Bara två veckor kvar nu, helt galet! Finally!

Kom nyss hem från en joggingrunda med Madde, nu är vi stolta. Riktigt skönt att kunna springa bredvid havet och det var perfekt väder. Så nu väntar duschen och sängen, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0