iceskating on the frog pond

Sista dagen för den här veckan, som för övrigt bara rusat förbi. Kommer det att fortsätta så här så kommer jag snart vara hemma igen.. Skypade lite med amanda idag och började prata lite om kursen vi ska ta. För er som inte vet så måste man plugga 6 credits när man är au pair, det ingår i visumet. Så amanda och jag, kanske några till, ska plugga tre lördagar och sen åka och se niagara fallen, ska bli så kul! Denna kursen ger 3 credits vilket innebär att jag då gjort hälften och måste göra ytterligare en kurs. Vet inte alls vad jag ska göra, har en del idéer men vi får se lite vad det finns att välja på, de flesta kurserna kostar ju en hel del..

vid tretiden åkte jag till starbucks för att möta gabi, snäll som hon är följde hon med mig till au pair mötet även om det inte är hennes grupp. Kände att det skulle vara kul att känna någon där i alla fall men det visade sig att essi också var i min grupp så då kände jag nån mer. Vi körde förbi mig så att jag kunde lämna min bil och sen fortsatte vi till vår lcc justines hus där vi alla skulle mötas innan vi fortsatte med t till boston. Vi åkte till the frog pond där det var dags för lite iceskating. Det var mysigt att åka runt och på skridskor och prata även om det var lite trångt och väldigt kallt. Kändes som att mina fötter skulle förfrysa ett tag men det ordnade vi med lite hot choclate efteråt.

När jag kom hem igen pratade jag med Madde och Jag om veckan som gått och dom var nöjda vilket även jag är så det känns bra! Trivs verkligen jättebra här och känner mig som en i familjen, barnen är snälla och enkla att vara med så det känns som att jag har hamnat på rätt plats!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Läs denna, ganska kul, men lång läsning

http://pilly.blogg.se/

2012-01-14 @ 12:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0