Crazy day

Vilken dag, herregud!

Började dagen med att skypa med en del av släkten som var hemma hos oss på lite fika, jättekul när dom sitter med hembakta semlor för då vill man ju inte alls ha det eller så.. Kul att få se alla igen i alla fall även om det kanske inte alltid var så lätt att höra vad dom sa då alla, som vanligt, ska prata samtidigt.

Sen tog jag bilen in till wonderland för att där fortsätta min resa med tåg och destinationen idag var amandas place. Och det var här dagen började bli lite jobbig! Först tog det lång tid innan tåget ens började åka, nästa station stannade vi extra länge igen för att personen som körde väntade på att någon på stationen skulle svara i telefonen, nästa station körde dom för långt så dom var tvugna att backa för att kunna öppna dörrarna, nästa station stängde dom av tåget helt av någon anledning och sen tog det ett tag innan det startade upp ordentligt, nästa station började dörrarna att stängas, öppnas, stängas osv.. När det tillslut bara var tre stationer kvar till sista stoppet där amanda skulle plocka upp mig så stannade tåget ovanligt länge men eftersom att det satt kvar tre andra i samma vagn som jag så trodde jag att det snart skulle åka igen men ack så fel jag hade! Efter typ tio minuter ser jag hur de tre andra går ut så jag går fram och frågar dom om tåget och det visar sig att det inte åker längre utan att det bara går tillbaka åt det hållet vi kom ifrån, jippie! Men som tur var fanns det bussar istället så det var bara att hoppa på en buss istället så efter många om och men var jag till slut framme på alewife där amanda plockade upp mig innan vi fortsatte för att hämta Johan och åka till Kittery outlet. Så dagen spenderades där med lite shopping, köpte dock ingenting så är glad över det! Sen var det inte heller det lättaste att hitta nånstans att äta där då vi inte ville gå till donken. Efter att ha kört runt en ganska lång stund, stannat på ett lobster ställe som var lite för dyrt och stannat på ett annat ställe som var stängt så hamnade vi till slut på donken!

När vi kom tillbaka släppte vi av Johan innan vi åkte hem en snabbsväng till amanda, ville se lite hur hon bodde och så. Är verkligen glad att jag har en av mina svenska vänner att dela denna upplevelsen med! Så efter det åkte vi vidare till starbucks med simon där vi satt och pratade en stund innan det var dags för mig att åka hemåt igen. Eftersom att tågen hade krånglat så mycket idag så var amanda snäll som valde att skjutsa mig till wonderland. Efter lite krångel med gpsen så kom vi äntligen fram men det var däremot lite svrare för att amanda att ta sig tillbaka igen så nu sitter jag här och känner mig så taskig! Så amanda, tack för skjutsen vännen!
När jag kom hem satt Madde och Jag och kollade på nån film så kollade lite jag med men eftersom att jag somnade i fotöljen kommer jag inte ihåg varken vad den hette eller vad den handlade om! Dags att sova nu innan jag somnar framför datorn också så goodnight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0