cold snow and warm sun

När jag vaknade imorse och kollade ut blev jag lite överraskad, marken var helt vit av all snö som kommit under natten. Det var alltså årets första snö. Men på eftermiddagen när jag och Stellan skulle gå till skolan och hämta Elsa så sken solen, all snö var borta, det var faktiskt ganska varmt och det kändes som en vårdag. Så dagen började med en massa snö och slutade med strålande sol, konstigt väder här ibland alltså.. Annars blåser det fruktansvärt mycket här vissa dagar, nästan som storm, men jag hoppas att det ska lugna ner sig lite. Blåsten kommer nog mycket ifrån havet skulle jag tro så det är väl inte lika bra att bo i en kuststad under vintern men det är perfekt under sommartiden, vem klagar på att ha 10 min promenad till havet liksom.

Stellan är bara två år gammal men det kan man verkligen inte tro. Han pratar både engelska och svenska och kan skilja på dem. Sen är han en riktigt lustigkurre, han får mig alltid att skratta med sina kommentarer. Några kommentarer som vi får höra ganska ofta är "are you kidding me!?" "Shake your booty" "time out michaela, time out" "Kom igen" och massa andra. Så söt! Lillkillen är fortfarande sjuk så på dagarna myser vi bara och tar det lugnt för tillfället för i vanliga fall är det full fart som gäller..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0