merry christmas from the states!

Innan jag for iväg så tänkte jag att jag skulle skaffa blogg så jag kunde hålla dom där hemma uppdaterade om vad som händer, att jag skulle försöka blogga ganska ofta men det blev visst inte så. Det är fullt upp här hela tiden så jag har inte hunnit. Arbetsdagarna är ganska långa och kvällarna går fort.

Det är både kul och skönt att victoria är här, kommer bli tomt när hon åker hem sen. Jag är glad att hon är här och kan visa mig hur allting går till och alla rutiner. Sen är det ju ett stort plus att hon är lika galen i one tree hill som jag är!

Jag kan nu också säga att jag kör bil i USA, har gjort det i snart en vecka. Victorias körkort gick ut för en vecka sedan så nu är det alltid jag som kör. Har inte riktigt vant mig vid hur amerikanare kör men jag hoppas att det går bättre snart. Ibland är det ungefär störst kör först som gäller så det är bäst att man ser upp!

Idag var det julafton och det har varit ganska svårt att hitta julstämningen i år men det är inte så konstigt när man är borta från familjen. V och jag gick upp runt åttatiden för då var det dags att kolla våra julstrumpor. Vi möttes av julmusik och två förväntansfulla barn när vi kom upp. Alla fick varsin julstrumpa som var fylld med fina saker. Sen slappade vi ett tag och kollade på några avsnitt av julkalendern innan det var dags att åka och hämta tomten. Så tomten kom och hälsade på ett tag vilket gjorde Elsa överlycklig och Stellan en aning rädd men gullig som han är vågade han ändå sig fram för att ge sina nappar till tomten. Så från och med idag så använder lillkillen inte längre någon napp, vi får se hur det går. Kvällen bestod av massa julmat och massa paket, så tack familjen och Victoria för allt fint jag fick!

Det är nu också bestämt att det blir New York över nyår, vilket kommer bli så grymt häftigt. Time square och lady gaga låter ju inte helt fel!

Imorgon blir det en slappdag med skype och film med V, så skönt!


Kan också tillägga att vi har dom snyggaste pyjamasarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0