eight days in the states

Nu har jag varit i staterna i 8 dagar, alltså en vecka och en dag. Det är så mycket att göra hela tiden så jag har nog inte riktigt smält att jag verkligen är här. Det kommer nog ta ett bra tag innan jag inser att jag är så långt hemifrån och att det är här jag ska bo i ett helt år. Men jag trivs super så det kommer nog gå fort, så snart är jag hemma igen!

I måndags hade jag min första jobbdag så det var bara att stiga upp på morgonen och se glad ut. Jobbar 6.40 till ca 18.00 mån-tors och lite kortare dag på fredagar så det är långa dagar men det är det värt när man får lediga helger istället!

Jag har nu även kört bil för första gången här i USA och det var lite annorlunda kan man säga. Kommer ta ett bra tag innan jag vänjer mig vid vägarna och systemen här. Det gäller att gasa annars tutar dom och man får köra mot rött om man ska svänga till höger, något som gör mig en aning förvirrad. Men det är bara till att ignorera tutningarna, för tutarna används hej vilt här, och ta det lugnt.

Snart är det jul och sen är det nyår som förmodligen kommer att spenderas i New York med härliga tjejer, ska bli så kul! Time to sleep, det är en ny dag imorgon också!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jobbar du hela tiden från 6.40-18.00 utan pauser?

Och du kommer vänja dig vid trafiken, snart kör du likadant som alla andra ;)

2011-12-23 @ 05:03:53
URL: http://amandaagunnarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0